Изборни предмети

ОБАВЕЗНИ ИЗБОРНИ ПРЕДМЕТИ

ВЕРСКА НАСТАВА

Циљ верске наставе јесте да се њоме посведоче садржај вере и духовно искуство традиционалних цркава и религијских заједница које живе и делују на нашем животном простору, да се ученицима пружи целовит религијски поглед на свет и живот и да им се омогући слободно усвајање духовних и животних вредности цркве или заједнице којој историјски припадају, односно чување и неговање сопственог верског и културног идентитета.

ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ

Општи циљ наставе Грађанског васпитања јесте оспособљавање ученика за активно учешће у животу школе и локалне заједнице, проширивањем знања о демократији, њеним принципима и вредностима кроз практично деловање.

ИЗБОРНИ ПРЕДМЕТИ

  • Чувари природе
  • Информатика и рачунарство
  • Цртање, сликање, вајање
  • Свакодневни живот у прошлости
  • Хор и оркестар

ЧУВАРИ ПРИРОДЕ – 5. И 6. РАЗРЕД

Циљ наставе изборног предмета јесте развијање функционалне писмености из области заштите животне средине, усвајање и примена концепта одрживог развоја и остваривање образовања о квалитету живота.

Задаци су да ученици развијају образовање за заштиту животне средине, развијају вредности, ставове, вештине и понашање у складу са одрживим развојем, развијају здрав однос према себи и другима, умеју да изаберу квалитетне и здраве стилове живота, примењују рационално коришћење природних ресурса, препознају изворе загађивања и уочавају последице, развијају радозналост, активно учествовање и одговорност, поседују развијену свест о личном ангажоавњу у заштити и очувању животне средине, природе, биодиверзитета.

ИНФОРМАТИКА И РАЧУНАРСТВО

Циљ образовно-васпитног рада изборног предмета Информатика и рачунарство је да се ученици оспособе за самостално коришћење рачунара, обављање једноставних операција на рачунару, стицање основне рачунарске писмености и оспособљавање ученика за коришћење рачунара у даљем школовању и будућем раду.

Задаци образовно-васпитног рада су:

– упознавање ученика са применом рачунара у различитим областима људске делатности;

– развијање интересовања за примену рачунара у свакодневном животу и раду;

– подстицање креативног рада са рачунаром;

– оспособљавање за рад на рачунару.


ЦРТАЊЕ, СЛИКАЊЕ И ВАЈАЊЕ

Циљ и задаци: додатно подстицање развоја и практичних и теоријских знања ученика која су важна за њихово слободно, спонтано и креативно комбиновање ликовних  елемената у области: цртања, сликања, вајања, графике, примењене уметности и визуелних комуникација, а у циљу развијања креативног мишљења.

СВАКОДНЕВНИ ЖИВОТ У ПРОШЛОСТИ

Циљ изучавања предмета је : Упознавање са начином живота људи у прошлости, проширивање знања из области опште културе, оспособљавање ученика да боље разумеју свет и време у коме живе.

 Задаци  предмета:

·  упознавање с различитим елементима свакодневног живота, као што су односи у породици, исхрана, образовање, дечије игре, забава, станишта, одевање итд. становника Србије, Југоисточне Европе, Средоземља и Европе у целини,

·  упознавање ученика са сличностима и разликама култура насталим на тлу Европе, односно Средоземља,

·  подстицање креативности, радозналости и истраживачког духа,

·  формирање јасне слике о прошлим временима

ХОР И ОРКЕСТАР

Циљ и задаци: развијање интересовања за музичку уметност и упознавање музичке традиције и културе свога и других народа; развијање музичких способности и жеље за активним музицирањем/певањем и суделовањем у школским ансамблима; подстицање креативних способности; развијање навика слушања музике; подстицање стваралачког ангажовања


Advertisements
Поставите коментар

Оставите одговор

Молимо вас да се пријавите користећи један од следећих начина да бисте објавили свој коментар:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Блог на WordPress.com.

%d bloggers like this: