Зрелост детета за полазак у школу

ФИЗИЧКА ЗРЕЛОСТ

Да би се утврдила спремност за полазак у школу, најпре је потребан детаљан преглед физичког стања и физичке зрелости детета. Да би са успехом учило, дете мора да буде здраво, да има оштар слух, вид и кинестетичке осете, да не осећа тешкоће при кретању, стајању и седењу, да је стекло навике нормалног храњења и да је стекло навике контроле својих физиолошких потреба.

ИНТЕЛЕКТУАЛНА ЗРЕЛОСТ је најважнији облик припремљености детета за школу.

Дете је у интелектуалном погледу спремно за школу:

  1. Ако је овладало говором и усвојило речник који се односи на свакодневна збивања, предмете и бића из непосредне дечје околине, да речи комбинује у реченице, да је спремно да разговара са својим вршњацима и познатим одраслим особама о темама које су му блиске и разумљиве, да правилно изговара све гласове;
  2. Ако је довољно пажљиво и способно да се дуже време бави истом активношћу, ако може дуже време нешто да посматра- да задржи пажњу;
  3. Ако памти најважније појаве из своје околине, сећа се важнијих збивања, ако зна основне податке о себи, ако је научило неке песмице….
  4. Ако може да у некој целини одреди основне делове или да од делова направи једну целину, затим да одреди шта је заједничко двема или више сличних ствари
  5. Да логички закључује у задацима који су у складу са његовим разумевањем, да је информисано о најважнијим стварима и догађајима у својој околини и да има елементарно математичко предзнање.

ЕМОЦИОНАЛНО-СОЦИЈАЛНА ЗРЕЛОСТ је такође битан фактор готовости али се недостаци у том погледу могу надокнадити у самој школи.

Емоционална зрелост деце се огледа у контроли емоција ( страха, панике, гнева, бола, изненадне радости, радозналости…) и извесној емоционалној стабилности.

Дете мора на известан начин да трпи осујећења својих жеља,да прихвати нови однос са учитељем који захтеве и упутства даје групи а не њему лично, да уважава мишљење других и да успоставља нове односе.

Социјална зрелост детета може се проценити на основу његове опште способности да се снађе у друштву деце и одраслих.Ако међу децом има своје пријатеље, ако зна да се игра са њима и да се дружи, ако га деца прихватају, онда можемо да кажемо да је дете социјално припремљено за почетак школовања.

За неко дете ћемо рећи да је имало успешан полазак у школу и да је успело да се добро адаптира на школску средину ако је у стању да без већих  тешкоћа ( у смислу упадљивог понашања, било агресивног , асоцијалног било изолованости односно упадљиве повучености) активно прихвати захтеве и норме које школа пред њега  поставља, односно да је у стању да ефикасно користи интелектуалне способности којима располаже и у складу са њима постиже одговарајући успех.

Advertisements
Оставите коментар

Оставите одговор

Молимо вас да се пријавите користећи један од следећих начина да бисте објавили свој коментар:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Блог на WordPress.com.

%d bloggers like this: